Verint Named Among Top 25 Enterprise Companies in IDC Financial Insights’ FinTech Ranking

Mon Sep 26, 2016

Annual Ranking Highlights Top Global Providers of Financial Technology

MELVILLE, N.Y., September 26, 2016Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that it has been named to the 2016 IDC Financial Insights FinTech Rankings of Top 25 Enterprise Companies.

Now in its 13th year, the IDC Financial Insights FinTech Rankings categorize and evaluate the top global providers of financial technology. It has become an important measure of the health and direction of technology in the industry and the emergence of innovative solutions from new players. In addition, the FinTech Rankings serve as a resource for financial services institutions to use during strategic planning and when considering new investments in third-party solutions.

Mon Sep 26, 2016

Annual Ranking Highlights Top Global Providers of Financial Technology

“For 13 years, financial institution executives globally have relied on the IDC Financial Insights FinTech Rankings program to make critical investment decisions on the technologies that transform their businesses. A company’s presence on the IDC Financial Insights FinTech Rankings list—the leading market index of technology spending in financial services—confirms that the technology provider has a proven track record for offering the solutions that the worldwide financial services industry relies on to ensure success,” remarks Jerry Silva, research director, IDC Financial Insights.

“Verint is honored to be recognized by IDC Financial Insights as a Top 25 enterprise company,” says Nancy Treaster, senior vice president and general manager, strategic operations, Verint Customer Engagement Solutions. “Financial institutions have a diverse set of needs and requirements, and being part of this list of providers reflects how Verint’s broad portfolio of solutions is helping financial organizations optimize customer engagement by allowing them to anticipate needs and take action faster.”

The Verint Customer Engagement Optimization portfolio is designed to help address the needs of a variety of markets, with financial services representing a key industry the company serves. Today, many leading financial institutions leverage Verint technology to enhance services, improve productivity, reduce fraud and risk, increase revenue and heighten customer loyalty.

For more information about Verint’s solutions, visit www.verint.com.

Diese Presseinformation enthält zukunftsgerichtete Aussagen, einschließlich Aussagen bezüglich der Erwartungen, Prognosen, Ansichten, Gelegenheiten, Pläne, Strategien, Überzeugungen u. ä., zu Verint Systems Inc. Diese zukunftsgerichteten Aussagen sind nicht als Garantie für zukünftige Leistung zu sehen und beruhen auf den Erwartungen der Geschäftsleitung, die einer Reihe von Risikofaktoren, Unsicherheiten und Annahmen unterliegen. Jeder dieser Aspekte kann zu einer wesentlichen Veränderung der in den zukunftsgerichteten Aussagen ausgedrückten oder implizierten Erwartungen führen. In unserem Jahresbericht auf dem Formular 10-K für das Geschäftsjahr bis Januar 31, 2016, unserem Quartalsbericht auf dem Formular 10-Q für das Quartal bis Juli 31, 2016 und in anderen Berichten, die wir bei der SEC eingereicht haben, werden diese Risikofaktoren detailliert erläutert. Diese in dieser Presseerklärung enthaltenen zukunftsgerichteten Aussagen werden zum Zeitpunkt dieser Presseerklärung gemacht und Verint übernimmt, mit Ausnahme der gesetzlichen Vorgaben, keine Verpflichtung, diese zu aktualisieren oder Gründe zu nennen, warum die tatsächlichen Ergebnisse hiervon abweichen.