Leading U.S.-Based Credit Union Expands Investment in Verint Workforce Optimization and Customer Analytics

Mon Jun 20, 2016

Organization Advances Its Focus on Enhancing Member Experiences Using WFO and Analytics Across Major Contact Centers

MELVILLE, N.Y., June 20, 2016Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that a large U.S.-based Credit Union has expanded its investment in Verint Workforce Optimization (WFO) and Verint Customer Analyticssolutions. The organization is taking its existing WFO deployment to new levels, by putting workforce management, call recording and speech analytics to further use across multiple contact centers to help enhance overall member experience.

Mon Jun 20, 2016

MELVILLE, N.Y., June 20, 2016Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that a large U.S.-based Credit Union has expanded its investment in Verint Workforce Optimization (WFO) and Verint Customer Analytics solutions. The organization is taking its existing WFO deployment to new levels, by putting workforce management, call recording and speech analytics to further use across multiple contact centers to help enhance overall member experience.

Verint Workforce Optimization and Customer Analytics provide a unified, enterprise platform that enables organizations to gain deeper visibility into quality, compliance, business performance and customer needs. Leveraging the solution, this financial institution is furthering its focus on quality experiences and member satisfaction, enabling it to better engage customers, deliver more consistent customer experiences and gain valuable operational insight.

With Verint Workforce Management, the Credit Union has visibility into staffing, processes and work across its enterprise that impacts the member experience. It leverages performance information, for example, to help achieve operational excellence, meet service-level agreements and reach processing goals. Its expanded use of Verint Call Recording supports the organization’s compliance requirements and helps more easily search and replay captured interactions, providing actionable intelligence into customer and staff behaviors to support decision making. Furthering its success using Verint Speech Analytics™, the Credit Union is benefitting from the ability to automatically surface the “voice of the member” and other valuable information from thousands of recorded calls to proactively gain insights into its offerings, pinpoint trends, and identify opportunity and improvement areas that are impacting its membership.

The credit union selected and implemented the Verint solutions at the beginning of 2016. To learn more about Verint Workforce Optimization, click here.

Verint® (Nasdaq: VRNT) ist ein globaler Marktführer im Bereich der Actionable Intelligence®-Lösungen mit einem Fokus auf der Optimierung der Kundeneinbindung, den Sicherheitsdaten, der Betrugserkennung und -bekämpfung, der Risikominimierung und der Einhaltung von Vorschriften. Aktuell verlassen sich 10.000 Unternehmen in 180 Ländern, darunter über 80 Prozent der Fortune 100-Unternehmen, auf Daten von Verint-Lösungen, um bei ihrer Entscheidungsfindung besser informiert und effektiver zu sein. Learn more about how we’re creating A Smarter World with Actionable Intelligence® at www.verint.com.

Diese Presseinformation enthält zukunftsgerichtete Aussagen, einschließlich Aussagen bezüglich der Erwartungen, Prognosen, Ansichten, Gelegenheiten, Pläne, Strategien, Überzeugungen u. ä., zu Verint Systems Inc. Diese zukunftsgerichteten Aussagen sind nicht als Garantie für zukünftige Leistung zu sehen und beruhen auf den Erwartungen der Geschäftsleitung, die einer Reihe von Risikofaktoren, Unsicherheiten und Annahmen unterliegen. Jeder dieser Aspekte kann zu einer wesentlichen Veränderung der in den zukunftsgerichteten Aussagen ausgedrückten oder implizierten Erwartungen führen. For a detailed discussion of these risk factors, see our Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended January 31, 2016, our Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended April 30, 2016, and other filings we make with the SEC. Diese in dieser Presseerklärung enthaltenen zukunftsgerichteten Aussagen werden zum Zeitpunkt dieser Presseerklärung gemacht und Verint übernimmt, mit Ausnahme der gesetzlichen Vorgaben, keine Verpflichtung, diese zu aktualisieren oder Gründe zu nennen, warum die tatsächlichen Ergebnisse hiervon abweichen.